callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Nere i varv

Kategori: Allmänt

Hej på er!
Nu har jag bott i Karlstad och min nya lägenhet i 5 dagar. Det snöar oavbrutet här och jag har inte gjort så värst mycket de senaste 2 dagarna. Jag har läst i en bok om hur man tar hand om akut sjuka patienter inför en kurs vi ska ha på mitt nya jobb i veckan. Det har varit intressant och mest som en repetition, men en välbehövlig sådan.
I förrgår gick jag glad i hågen till en kulturbiograf vid biblioteket här i stan för att se filmen Turist. Det var fullsatt så jag fick inte se filmen, trots 165 platser så fick hälfen av dem i kön inte plats, och det var tom andra visningen. Kul att man har flyttat till en film/kulturintresserad stad.
 
Igår var jag hemma och läste i kursboken och på kvällen gick jag till den lokala pizzerian för att äta. Vi var där även på flyttdagen och tyckte att deras mat var god. När jag skulle gå frågade jag om vägen till närmaste mataffär. Jag hade frågat samma fråga i lördags och sen gått totalt vilse ändå. Så nu satte sig en av ägarna i bilen och körde mig till närmaste matbutik med pedagogiska vägbeskrivningar hela vägen. Det hade aldrig hänt i GBG.
 
Just nu är jag lite uttråkad, har verkligen haft en nedvarvningvecka utan dess like, sovit mycket, läst mycket, kollat på serier och bara varit. Imorgon ska jag till Göteborg, har tid hos en tandläkare vars senaste jobb jag inte var nöjd med så jag ska på återbesök. Sen ska jag bo hos en kompis och förhoppningsvis gå ut och festa. Det kommer liva upp mig.
 
Det är fortfarande kartonger överallt i lägenheten. Idag kom fastighetsskötaren äntligen och klippte upp låset som satt på källarförrådsdörren så jag kan bära ner mina grejer. Jag klagade över ett smutsigt fönster och fick svaret att man inget kunde göra. Dörren är såpass gammal så han kunde inte ta isär den för att tvätta imellan. Det är andra gången jag flyttar från en minutiöst städad lägenhet till en mindre städad, det verkar vara mitt lott. Stackars mig som tom betalade en städfirma den här gången. Jag kommer hålla utkik efter en ny lägenhet för den här är både liten och gammal men fram tills jag får en ny lya ska jag njuta av den låga hyran här. Min ekonomi behöver verkligen ett lyft med tanke på att flytten kostade mig över 10 000 kr.
Ok vi hörs!
 

Middag häromdagen, hur gott är det inte med mozzarella? Drömmer om at åka till italienska byar och testa olika gårdars mozzarellor!
 
Boken om hur man tar hand om akut sjuka patienter
 
 Det snöar oavbrutet, har säkert kommit 30 cm den här veckan, nu får det jättegärna sluta
 
 Pizzeria Akuten vars ägare skjutsade mig till matbutiken, det kallar jag service
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: