callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Flyttpackat dag 3

Kategori: Allmänt

Hej!
I ärlighetens namn har jag inte packat så värst mycket idag. Istället har jag suttit i tel en hel del. Sagt upp elabonnemanget, skaffat mig nytt bredbandsabonnemang till den nya lägenheten och skaffat flyttstäd. Det är många smågrejer som ska göras i samband med flytt som tar tid. Det här med städningen tvekade jag rätt länge på, men bestämde mig ändå att det var värt att skaffa hjälp med tanke på hur mycket stress det kommer spara mig.
Jag har packat ner alla mina kryddor och det blev en full påse. Av dessa använder jag kanske 5-6 st bara vanligtvis. Men jag har haft perioder i livet då jag har bakat mycket, lagat mat etc som gör att man har samlat på sig saker man inte längre använder.
Jag slocknade ca 2 timmar i eftermiddags också och sov djupt. Sedan har jag varit och fikat med Ida, en gammal kompis och kursare. Det var himla mysigt och fastän hon var förkyld erbjöd hon sig att hjälpa mig att packa. Jag har fina vänner.
Nu är jag ganska pigg och ska fortsätta packa några timmar till.
Vi hörs!
 
Saker som kommer fram i en flytt, saker man har lånat av kompisar som man kunde svära på att man redan lämnat tillbaka!
 
Kaos
 
 En tiondedel av allt som ska till Myrorna, hur tar jag mig till myrorna, taxi? Så får det kanske bli.
 
Gott kaffe på Waynes i Idas sällskap ikväll
 
 Gammal bild på mig och Ida
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: