callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Lugn helg

Kategori: Allmänt

Hej!
Jag har haft en riktigt lugn helg. I fredags var jag bara hemma för jag var totalt slut efter första veckan på nya jobbet. Igår kom mamma och plocade upp mig och vi åkte och hämtade ett soffbord som jag köpte av en tjej. Sedan var vi också på Siba och köpte dammsugare och brödrost till mig. Jag blir lycklig av att shoppa, även om det är nonsenssaker, är inte det konstigt?
Mamma bjöd sen på en stor fet pizza som vi köpte på pizzeria Akuten, min nya favvo. Nam nam!
Jag var hos mamma resten av dagen och åkte hem idag. Det är mysigt att ha sin familj lite närmare än förut. Vi kan ses mycket oftare så här.
Idag har jag burit ner saker till källaren. Äntligen börjar lägenheten anta en mer ordnad skepnad även om det är några lådor kvar än.
Nu på kvällen har jag haft ont i huvudet så jag tog en kvällspromenad i snön. Det har snöat något sjukt mycket här i Värmland. Det är jag ovan vid eftersom det sällan hinner bli så mycket snö i centrala Göteborg. Jag gick förbi några hundägare med sina vovvar och blev avis, jag är ju supersugen på att skaffa hund fast inser att tiden inte finns. Ja tills en kille med två mellanstora hundar gick förbi och den ena vovven började hoppa upp på mig, det kändes som om han skulle bita mig i ansiktet. Då fattade jag att jag kan noll om hundar! Haha!
Nu är jag iaf hemma i värmen igen, ska äta en kvällsmacka och ta en dusch för imorgon blir det en lokal intro på kirurgblocket som jag ska börja på på tisdag.
Japp, vi hörs då!
 
Det här kan vara Sebastians första familjepizza, en god Västkust från pizzeria Akuten nära Sjukhuset i karlstad
 
 Och så har finingen börjat spela fiol
 
 Mycket snö i Värmland, för mycket, tyckte synd om mamsen som var tvungen att köra i det vädret, själv har man ju inte ens körkort, haha!
 
Snöööööööö
 
 Sebastian verkar digga det iaf
 
 Dagens lunch, en av alla mina sallader. Det borde vara förbjudet att ha mozzarella, tonfisk och avokado i en och samma sallad, gott men jag är typ fortfarande mätt 5 timmar senare
 
 Rensade plånkan, varför har jag 2 västtrafikkort och 2 SL kort när jag varken bor i Göteborg el Stockholm?
 
Kvällspromenad i Sommaro, trottoarerna är totalt försvunna
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: