callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Fulaste kläderna ever

Kategori: Allmänt

Hej!
Idag var första dagen som jag är ute i den kliniska verksamheten på sjukhuset i Karlstad. Det började med avdelningsrond på kärlkirurgen och sedan var jag med på en operation på eftermiddagen. Kirurgen som opererade var så himla snäll, hon var trevlig och förklarade allt och pratade och skämtade under tiden, det kändes riktigt avslappnat. Reslultatet blev också riktigt bra, från ett kärl med noll puls till ett kärl som hade fullgod puls. Men gud vilket hantverk det här med kirurgi kan vara. Jag fick vara med i såret (alltså vara sterilklädd och stå med vid operationssnittet) och hålla hakar, suga osv. Man står i väldigt konstiga ställningar under några timmar så jag antar att man måste vara vältränad för att orka jobba som kirurg.
Efter jobbet var jag helt slut, men jag drog mig till gymmet iaf. Gick på ett skönt pass som heter FLX på SATS som är mest strechövningar. Promenaden dit och tillbaka på ca 1 timme i -7 gradr gick också an. Nu känner jag att jag förtjänar en varm kopp te, en liten bit choklad och 1 avsnitt av min favvoserie just nu, Girls.
Vi hörs hör ni!
 
I särklass dem fulaste sjukhuskläderna jag någonsin haft på mig. Gröna operationskläder i papp. Jag hittade dem i ett omklädningsrum där ingen annan byter om, att hitta omklädningsrummen och kläder på ett nytt sjukhus är bland det svåraste.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: