callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Shopping

Kategori: Allmänt

Hej!
Idag hann jag med lite shopping på stan. Känslan när man egentligen inte har panik efter att köpa något speciellt utan kan strosa omkring var skönt. Det låter säkert ytligt, men att gå en shoppingrunda känns lite som mysig egentid. Jag är nog inte den enda som tycker det.
Jag kom hem med  bara presenter till andra faktiskt men det var kul ändå. Jag var på Body shop, Rituals och även Affection. Det var inte alls mycket folk ute. Sedan råkade jag missa bussen hem 2 gånger vilket var lite segt men inte ens det kunde förstöra dagen. Att vara ledig är verkligen som balsam för själen. Jag misstänker att jag jobbar alldeles för mycket för att det ska vara hälsosamt. Känns som man är som en helt annan människa när man är ledig.
Nu på kvällen har jag förutom att kolla på Netflix gått igenom min necessär och andra skönhetsprodukter. Tänkte ge bort lite som jag inte använder och därmed rensa. Problemet med skönhetsprodukter är att man sällan kan använda upp hela produkter utan man blir tvungen att kasta saker. Jag har genuint svårt att kasta saker, känns som slöseri. Men jag använder tex aldrig upp hela ögonskuggor etc. Jag sminkar mig ju inte ofta med tanke på mitt jobb.
Jag ska lägga mig och läsa lite, läser Jerusalem av Selma Lagerlöf, kul med gamla svenska författare.
Vi hörs!
 
Läppstiften i min väska, mestadels Max Factor och Mac. Använder inte läppstift på jobbet så dessa kommer ta lång tid att göra slut på. Vad har ni för favvomärke?
 
 Har kommit fram till att mitt hår mår bäst av Kerastase, något jag unnar mig, annars är jag nog bland de tjejer som lägger minst energi på sitt hår
 
 Har äntligen hittat en bra hårolja, Nashi heter den. Luktar gott, känns vårdande men inte för tung, kan rekommendera. Köpt på Lykko, kostar under 300 kr
 
 Resultatet av shoppingen idag, Body shop, Rituals och så små set från Lancome, samtliga som present till vänner
 
 Kvällens fika, praliner, glögg och pepparkakor med ädelost. Vem hittade på detta fenomen? Tyckte det var gott förr men ikväll smakade det mest konstigt med kombinationen av pepparkaka+ädelost
 

Kommentarer

  • Ensomcaroline | Skönhetsblogg säger:

    Vad roligt att du tyckte om oljan, det är som sagt min favvo :-D Kram till dig!

    Svar: Ja den är super! Och du är väldigt duktig på ditt jobb, både trevlig och kunnig! :) Det var roligt att ses! :)
    Nasha

    2016-01-10 | 12:34:06
    Bloggadress: http://ensomcaroline.se

Kommentera inlägget här: