callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Last day at home

Kategori: Allmänt

Hej på er!
Jag försöker uppdatera lite oftare nu eftersom jag vet att det inte kommer bli av när jag är bortrest.
 
Igår såg vi på en film som heter Still Alice med Julianne Moore i huvudrollen. Rörande film om en universitetslektor som drabbas av alzeihmers sjukdom i ung ålder. Filmen var bra men sorglig, inget man ser om man vill bli upplyft utan den väcker tankar. Se den om ni får tid.
 
Idag blev det en liten dejt med mamsen på morgonen. Vi åkte till Ikea och käkade brunch. Det är så folkligt på Ikea och det tycker jag är trevligt. Man får brunch för 69 kr (49 kr med Ikea familycard) och det gör att många har råd med det. Det var iaf trevligt.
 
Just nu håller jag på att tvätta och ska packa det sista. Imorgon flyger vi iväg.
Och så har jag hamnat i en diskussion om hijab, islamisering osv på Facebook. Facebook har verkligen blivit en arena för samhällsämnen och diskussioner. Det är inte den glada sidan den var en gång i tiden. Man blir upprörd, måste tänka efter och ta parti varenda gång man öppnar Facebook. Det är bra med diskussioner men man blir ju lite trött.
Nu ska jag sluta sticka huvudet i sanden och packa istället.
Vi hörs!
 
Jag och min snygga mamma på Ikea, ser jag ut som henne vid 54 årsåldern så kommer jag vara jäkligt nöjd!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: