callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Hemma igen

Kategori: Allmänt

Hej på er!
Nu är jag tillbaka från min radioskugga. Åkte till Nice 3:de Augusti och kom hem igår. Det blev en enastående resa. Jag bara älskar Nice och Rivieran. Det var 4:de sommaren som jag åker dit så ni fattar att jag gillar det. Vi bodde hos en fransk dam som jag lärde känna för några år sedan och som hyr ut delar av sitt hus. Så det blir som att bo där på riktigt, man handlar sin egen mat och tar spårvagnen några hållplatser till stranden. Jag har även tidigare varit i Nice på en mer turistig semester och bott på hotell men det är en dyr stad, man vill minimera sina utgifter.
 
Jag hann umgås med 2 personer som jag gärna umgås med under resan så det var verkligen lyckat. Det blev allt från dagsturer till städer i närheten, massa strandhäng, shopping och så glass i stora lass.
Ärligt talat är det lite smådeppigt att vara hemma igen, allt är ju så kul när man är på en resa. Samtidigt är jag ledig ytterligare 10 dagar så det är inte så synd om mig.
 
Om ni har möjligheten att besöka Nice och vara där ett tag så kan jag verkligen rekommendera det. Förutom att det är smådyrt så är det verkligen perfekt, soligt, god mat och bra strandhäng.
Jag tog givetvis bilder som jag kommer visa för er, även om det inte var en sådan resa då man tar bild på allt, andra veckan tog jag knappt några bilder alls.
Hoppas ni har haft det bra också.
Vi hörs!
 
Reste med enbart handbagage, hade kanske varit skönt med några fler ombyten men det fungerade. Note to myself: ta inte med biblioteksböcker till stranden, de kan falla isär! Obs!
 
Sjukligt fin solnedgång fotad från min balkong ikväll
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: