callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Välsignade fredag

Kategori: Allmänt

Och så äntligen fredag! Jag har haft en av mina tröttaste jobbveckor denna veckan. Har verkligen fått dra mig till jobbet varje dag så nu sitter det riktigt nice med helg! I onsdags var jag visserligen ledig men jag var på ett par timmars utbildning på jobbet och så hamnade jag i valet och kvalet att bjuda på en lägenhet som jag hade tittat på men jag valde att avstå i sista minuten. Tiden är ännu inte mogen. Så det blev samtal till mäklare, banken, mamma och allmänt stress hela dagen. Det är skönt att ha tagit ett beslut iaf.
 
Idag kom jag hem efter lunch (slutar tidigt på fredagar, men gör ändå 40 timmar i veckan), tog av mig kläderna, gick och la mig och somnade omedelbart. Vaknade, åkte till stan, gick till optikern jag hade tid hos och shoppade sen lite. Naturligtvis köpte jag ett nytt nagellack. Jag har utvecklat någon sorts nagellackberoende. Det värsta är att jag bara kan ha nagellack på helgerna när jag är ledig men jag kan knappt gå på stan utan att köpa ett nytt nagellack. Det finns ju så sjukt många fina färger!  
 
Nu på kvällen har jag varit på middag med mina kollegor. Alla ställen är ju nya för mig här i Karlstad. Ikväll var vi på en restaurang som heter Frost. Maten var faktiskt jättegod och fastän jag krånglade till det för köket genom att beställa vegetarisk tapastallrik som egentligen innehöll massa kött så lyckades de bra med det. Tummen upp för Frost! Det var en trevlig kväll och bra uppslutning. Det var en middag för att fira de som blir klara med sin AT nu i maj. Några stannar i Karlstad och några flyttar.
Nu är jag hemma och känner rent allmänt att jag har blivit lite hemkär ändå. Det är mysigt med lediga helger och att få lulla omkring och inte göra något alls.
Ska nanna snart för imorgon kommer min kära mor hit, vi ska gå på musikal ihop och sen sover hon över. Och alla som har en mamma vet vad det innebär när de kommer på besök, man får städa innan! Så det kommer jag vara sysselsatt med hela dagen!  
Vi hörs!
 
Welcome to our family baby! Nytt nagellack i färgen Orange attack
 
 Getting ready for dinner
 
 Vacker kollega som beger sig mot sthlm efter AT
 
 Sötisar
 
 Ali, vi kom aldrig fram till om han gillade att vara ensam kille under middagen el inte
 
 Moi och en grasshopper
 
 Jag och Johanna
 
 Vegetarisk tapas tallrik på Frost som kocken komponerade åt mig, gud så mycket mat! Allt var väldigt gott och jag kommer besöka Frost igen
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: