callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Sjukhus, lägenhetsvisning, diet

Kategori: Allmänt

Tja!
Jag jobbade 12 timmar i söndags och var inte hemma förrän 21 vilket gjorde att jag har varit helt stenad både måndag och tisdag. Hann liksom inte ta igen sömnen. Därför är det som mumma för själen att vara ledig imorgon! Yippy!
 
Idag var jag på Bröst och endokrinkirurgen. Jag blev påmind om att det finns något som heter paratyroidea när jag gick med på mottagningen och på eftermiddagen var jag på 2 bröstoperationer. Det är cancerkirurgi det handlar om. Att ta bort ett bröst är en ganska stor operation.
 
Efter jobbet sprang jag till en lägenhetsvisning här i närheten. Den var aningen dyr för min budget och klart över lånelöftet jag har fått från banken. Men fin var den och i ett bra område, dessutom nära jobbet. Den hade ökat i pris 300 000 på 1 år. Jag har en känsla av att det vore en bra affär att köpa en lägenhet eftersom de bara verkar öka i värde.
Nu är jag så trött så jag funderar på att gå och lägga mig med en bok ganska snart.
Vi hörs!
 
 
På promenad i Mariebergsskogen
 
 Glad på lördagspromenad
 
 Lördagsgodis
 
 Nyttig mat
 
 Efterrätt viktväktarstyle
 
 Sånt man gör när man är ledig, ett fint nagellack jag köpte i London för något år sedan
 
 En liten portion nudlar kokta i buljong med blomkål och några droppar tabasco, ett bra alternativ till mackor el liknande när man är lite hungrig på kvällen
 
 Igårkväll på promenad
 
 Frukost på jobbet, det är tur att det serveras frukost på dem flesta avdelningar, annars vet jag inte hur många dagar i veckan jag hade hunnit käka frukost
 
 Idag på väg till operation
 
 Lägenheten jag kollade på idag
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: