callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Helgen

Kategori: Allmänt

Tja!
Igår tillbringades med städning av lägenheten. Kl 16 kom mamma hit, vi var ute och åt mat och sedan gick vi på musikalen Parade på Lilla scenen på Wermlandoperan. Det var en musikal med mycket fart och fläkt och duktiga sångare. Scenen och själva teatern är ju ganska små så det blir en annan känsla än att vara på en enorm opera som den i Göteborg el teatrarna i London.
 
Sen färgade jag mammas hår när vi kom hem, hon fick tårta och sin födelsedagspresent lite i förväg. Hon sov över och imorse var vi på brunch på Ikea. Hade tänkt ta med henne till brunchen på Scandic men den är tydligen bara på lördagar. Brunchen på Ikea är verkligen prisvärd, 39 kr om man har Ikea family card och det fanns ganska mycket att välja på. Bäst var rosti och deras äkta smör. Mums! Som vanligt när man är på Ikea halkade vi in på butiken också och jag köpte en skohylla. Sen gick vi runt lite i Bergvik som är ett köpcenter. Det var massa rea. Jag upplever verkligen det som att reor är bättre i småstäder än storstäder. I Nordstan i Göteborg var det aldrig någon bra rea. De säljer så pass bra att de inte har så mycket kvar att rea ut och det de har försvinner fort ioma det är så många kunder. På småställen däremot kan man verkligen fynda. Jag köpte en enkel sommarklänning och en kofta.
Sen storhandlade vi mat och jag passade på eftersom mamma har bil och kunde köra mig hem.
Det var det en riktigt nice dag med mamsen.
 
Idag hade jag tänkt träna men jag är trött och lite snuvig. Jag ska jobba 6 dagar den här veckan varav alla på akuten, så jag behöver vara frisk och pigg. Jag stannar nog hemma och vilar mig.
 
Jag tror verkligen att jag har ändrats sen flytten till Karlstad. Det känns som att livet har kommit i ett lugnare skede. Att träffa folk hela tiden så fort jag är ledig är inget jag behöver längre. I Göteborg var jag sällan hemma på helgerna, det var det ena fikat och restaurangbesöket efter det andra. Nu tycker jag det är ganska skönt att få ta det lugnt på helgen, vila, träna, laga mat och ta igen mig. Jag tror flytten till Karlstad fyllde precis det syftet det skulle fylla. Jag behövde en flytt för att kunna utvecklas.
Vi hörs!
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: