callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Tung i huvudet

Kategori: Allmänt

Hej!
Så här några dagar efter hemkomsten från Iran blir jag naturligtvis sjuk. Vaknade idag med ont i huvudet och halsen. Perfekt! Tur att man är ledig iaf. Så nu sitter jag bland disk som jag inte orkat diska, tvätt som jag inte orkat vika osv. Hade tänkt gå ut på en mysig krog med några vänner ikväll och äta middag och dricka vin men det orkar jag förstås inte. Så det blir bara en enkel middag på en vegetarisk restaurang i närheten. Väntar nu bara på min kompis.
Senaste dagarna har jag sett serien Big love på HBO som handlar om en mormonsk familj med en man som har 3 fruar. Rätt udda tema. Och så bläddrar jag igenom Sex & the city, som verkligen är helt odödlig.
Vi hörs!
 
Då jag är vegetarian men äter fisk blev det just mycket fisk i Iran, här ihop med örtris och sallad
 
 Fin bakelse som min morbrors före detta fru bakade
 
 De flesta pizzor i Iran är panpizzor vilket jag gillar och alla ingredienser brukar vara färska
 
 Det är sånt utbud på bakelser i Iran och man köper dem per kilo, nam nam
 
 Fika, mums
 
Chokladtårta, en tårta för 10 personer kostade ca 60-70 kr
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: