callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Söndag!

Kategori: Allmänt

Hej!
Jag har haft en lugn söndag.
Imorse gick jag igenom mina grejer och samlade ihop 4 påsar med kläder, skor etc som jag skulle skänka bort. Det är så skönt att rensa ibland och göra sig av med sådant man inte använder. Jag gick med detta till myrorna.
Sedan var jag och handlade mat. Jag behöver verkligen komma tillbaks till nyttiga matvanor efter semestern. Basen i det är ju faktiskt att ha bra nyttig mat hemma.
Och ikväll var jag på middag hos min kompis Filip och käkade tortillas. Det var jättegott och länge sen jag åt det sist. Ett tips till er vegetarianer därute är att köpa falafel när det vankas tortillaskvällar med kompisar som är köttätare. Det är så gott med falafel som fyllning till tortillas. Jag köpte några stycken färdiga ur salladsbuffen i mataffären och på det sättet behövde vi inte laga fler fyllningar. Har ni tips på andra vegetariska fyllningar till tortillas?
Jag skulle måla naglarna igår och tänkte på en sak. Jag köper alltid billiga nagellack, typ på rea el så. Har aldrig lagt några pengar på det. Och jag samlar på mig många färger men när jag väl ska använda dem så är hälften uttorkade. Jag tänker att det är bättre att köpa kvalitetslack och istället ha ett fåtal färger i taget för man använder ändå inte alla. Så ska jag göra framöver.
Nu ska jag läsa lite och nanna sen!
Vi hörs!
 
 
Påsarna jag gick till myrorna med! Relief!
 
 Så här glad var jag över att bli av med mina onödiga grejer
 
Tortillas
 
 Hemma hos
 
 Utsikten från Filips lägenhet, fin solnedgång
 
 När man bor i city får man njuta av solnedgången bland byggnader
 
 Mina nagellack efter en rejäl rensning häromdagen. Nu blir det att köpa färre men bättre kvalitet framöver

Kommentarer

  • Emelie säger:

    Så fin utsikt :)

    Svar: Tack fina! Tittade precis in på din blogg, mycket trevlig! Var hittade du min blogg? Nyfiken på var läsarna hittar en. :)
    Nasha

    2014-09-28 | 22:28:42
    Bloggadress: http://nattstad.se/bymelli

Kommentera inlägget här: