callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Det här med hösten....

Kategori: Allmänt

Hej!
Förra hösten skrev jag en guide till hur man skulle överleva hösten. Det var en svår höst för mig kanske, jag skrev projektarbetet vilket var ett tufft jobb, man var ensam utan sina kompisar, det var dåligt väder och jag hade precis gjort slut med någon. Ja ni förstår!
Nu känns det inte som att det här är någon jättesvår höst ioma jag precis haft en hel månads semester men jag tänkte fortsätta den listan, det kan ju vara trevligt för er läsare om ni någon gång känner att ni får nog av mörkret och kylan och behöver ha något som gör livet roligare.
Så till nr 14 på min lista:
14- Ta ledigt! Vi tenderar att jobba lite för mycket för vårt eget bästa många gånger. Och just hösten erbjuder inte många lediga stunder utan det brukar vara full rulle framtill julen. Så det är ett perfekt tillfälle tycker jag att ta den där weekenden i London du har velat åka på länge, åk på en spahelg, ta ut de där semesterdagarna du har och bara var hemma och slappa el njut av julstämningen när det börjar närma sig. Man behöver ledighet för att få sova ut, samla ihop sina tankar och göra klart för sig vad ens prioriteringar är i livet. Du kommer sedan att gå tillbaks till jobbet med helt nya krafter. Knepet med semestrar är att man måste ansöka om dem i förväg. Så var nu lite snäll mot dig själv om en månad el två och planera in lite ledighet i god tid.
Kolla gärna på mina tidigare inlägg under kategorin Guide: Hur man överlever hösten. Där hittar du dem första 13 förslagen!
Ciao!
 
När du väl är ledig så kan du göra så här...
 
 El bara ta på din pyjamas och slappa....
 
 El läsa en bra bok. Valmöjligheterna är många! Huvudsaken är att vara just LEDIG!
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: