callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Freeedag och sen helg

Kategori: Allmänt

Hej hej!
Som sagt så var den här veckan tuff på jobbet. Jag gillar inte att ha saker efter mig men på det här jobbet är det omöjligt att röja undan allt samma dag utan saker blir liggandes. Jag lär mig dock nya saker nästan dagligen, det är tex en hel del intyg som ska skrivas, vanliga läkarintyg( sjukskrivningar) men också läkarutlåtanden om hälsotillstånd etc. Jag har världens snällaste kollega som är en pensionerad doktor på 78 år vars dörr alltid står öppen, så till honom springer jag dagligen med mina frågor. Igår var vi på jobbet sent båda två och jag gick in med en fråga när kl var över 17 en fredageftermiddag och han hjälpte mig utan att klaga. Bra kollegor är guld värda.
 
Men just det ja! Jag skulle ju skriva om fredagkvällen.
Jag slutade jobba ca 17.30, tog bussen till min kompis Mikael och vi åt räkor och drack vin. Mycket gott. Sen gjorde vi hemmagjord glass med banan och riesens choklad i, mums!  Det är nog första gången jag gör glass hemma och det var lyckat. Mikael visade mig en serie på Netflix som är jättekul, heter Peep show och liknar typ The big bang theory fast roligare. Kolla in det! Sen såg vi på American hustle. Jag gillade den jättemycket, väldigt duktigt skådespel av Bradley Cooper, Christian Bale och Jennifer Lawrence, massa svek och allmänt coolt tema. I like.
Sen var jag så slut så jag fick ta en taxi hem, det fanns inte på kartan att sätta sig på spårvagnen.
Idag har jag sovit länge och håller på att lata mig nu. Man uppskattar verkligen helgen när man jobbar.
Vi hörs!
 
Nam nam
 
 Trappistöl och serien Peep show
 
 Hemgjord glass med banan och choklad
 
Cool film
 
Bra skådespel
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: