callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

2:nd day

Kategori: Allmänt

Hej!
Ännu en dag på jobbet. Har sovit dåligt 2 nätter i rad men när man bara jobbar onsdag-fredag så går det bra. Hade ett team-möte idag, det är jag, 2 psykologer, en kurator, en sköterska och en arbetstrapeut. De har inte haft någon läkare i sitt team så uppgifterna har samlats på hög. Bara idag har jag säkert sjukskrivit/ förlängt 7 el 8 sjukskrivningar. Jag fattar nu att patientsamtalen inte är det enda som tar tid utan det är också mycket administrativt jobb.
På lunchen åt jag på en mycket trevlig restaurang precis vid jobbet som heter Tigris, fin inredning och fräscht, blev förvånad att hitta ett sådant fint ställe där ute. Men jag antar att det är många arbetsplatser kring där så många äter lunch ute. Jag kunde tom sitta ute, i oktober, det är inte illa!
Efter jobbet hem, lagade mat och sedan tog jag en promenad runt Vasastan och hem. Underbart att bo centralt.
Jag har börjat se alla avsnitten av Sex & The City igen. Nostalgiskt men ändå alltid nytt på något sätt.
Och så läser jag världens coolaste bok, "Kyssa sammet" som handlar om en lesbisk tjej i slutet av 1800- talet och hennes helt sjuka äventyr.
Japp, det var det, nu softa lite innan sängdags!
Bye!
 
Lunch ute på Tigris
 
Nytt nagellack från LÓreal, I like it och jag gillar det faktum att jag får ha nagellack på jobbet, vilket inte är fallet på sjukhus!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: