callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Bad November

Kategori: Allmänt

Hej hej!
Jag inser nu när november är slut att det var en dålig månad för mig. Jag fick ryggskott som vägrade bli bra, jag insåg att jobbet jag hade hamnat på lite mot min egen vilja var alldeles för mycket för mig och blev flyttad tillbaka till sjukhuset och det var en mörk och tråkig månad rent generellt. Man kan liksom inte hitta på så värst mycket roliga grejer när man sitter hemma och har ont i ryggen. Jag har också stressat med att hitta en lägenhet i Karlstad, vilket inte har varit lätt när man inte har varit där på plats utan har fått välja på håll.  Men nu tror jag att det ska vara slut på det tråkiga och jag hoppas på en december som är rolig och spännande. Julen närmar sig och för med sig glädje och roliga saker. Jag är tillbaka på sjukhuset där jag trivs, även om att jobba heltid plus jourer känns lite omänskligt ibland. Så jag hoppas på en fin och trevlig december för mig själv och även för er som läser detta.
 
Igår jobbade jag 12 timmars jour. Det var min sista helgjour innan jag slutar och flyttar till Karlstad. Det var en lugn jour faktiskt, det hände inget stort.
Idag har jag haft en mycket bra söndag. Har fått sova ut, hade planerat fika med Filip och det var strålande väder när vi träffades vid 12-tiden. Vi strosade längst avenyn, kollade på NK:s julskyltning och testade sedan den nya Le pain vid Kungsportsplatsen som vi inte hade varit på förut. Det var lika fint där som på alla deras andra caféer och det finns också en lyxig restaurangdel.
Sedan åt jag sushi och var och solade för första gången på jag vet inte hur länge. Sen har jag varit och tränat. Ja en skön söndag helt enkelt.
Jag hoppas er söndag har varit lika givande.
Nu ska jag göra en sallad.
Vi hörs!
 
 
Är detta en scen från en skräckfilm? Nej mina vänner, det är kulverten på Sahlgrenksa, där vi som jobbar där har våra omklädningsrum. Lite renovering kanske inte skadar?
 
Det känns lyxigt med målade naglar för oss som jobbar inom vården och inte får ha nagellack på jobbet
 
Får Filip bjuda på pannkakor? Gissa varför vi har med oss en stekpanna?
 
Posera med en stekpanna, det nya inom bloggvärlden
 
Tror ni jag är bra på att vända pannkakorna i luften?
 
Söt och god bakelse på Le pain
 
Filip
 
Moi på söndagsfikat
 
Sushi time
 
Sola, rekommenderar inte det till någon och särskilt inte till er med ljus hudtyp, Jag solar väldigt sällan själv
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Olini.blogg.se säger:

    Du har en fin blogg!

    Svar: Tack detsama! ;) Kul att du tittar in här! :)
    Nasha

    2014-12-01 | 20:39:13
    Bloggadress: http://olini.blogg.se/

Kommentera inlägget här: