callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Sömnlös

Kategori: Allmänt

Hej!
Idag har jag varit extra effektiv. Vaknade kl 13.00 efter att ha gått jour på förlossningen på natten. Jag pluggade lite, lagade mat, tvättade och sedan tog jag en fika med en vän. Sen var jag och killen och storhandlade, det är så skönt att ha tillgång till bil när man handlar. Det känns bra att ha förbrett lite inför den här veckan eftersom jag måste koncentrera mig på plugget, har exakt 8 dagar kvar till munta i gynekologi och obstetrik den 28:de. Det är dessutom det allra sista vi gör på utbildningen.
Inatt lyckas jag inte somna, tror det är för att jag har vänt på dygnet efter 3 nätters jobb. Lite trist för jag skulle vara hos Ingrid min kompis imorgon kl 9 för att starta vårt plugg, men jag får dyka upp lite senare för sömnen behöver jag.
Annars hann jag faktiskt göra en hel del under helgen trots nattjourerna, vi var och åt på mitt favvocafé Café Italia vid Eriksbrg och såg på Göteborgsvarvet lite och tog en promenad i solen. Vi var även och solade solarium (försöker bli brun till examensdagen) och dagen efter var vi vid Härlanda och gick en promenad. Det har varit en helg med vackert väder.
Jag kan inte begripa att examen är nästa vecka, verkligen inte.
Jag komme lägga upp bilder från i helgen, men just nu är min kamera bortglömd i min killes lägenhet.
Ska försöka nanna nu, whish me luck!
 
 
Många måste ha drömt om mig inatt....
 
Fint citat jag hittade på nätet
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: