callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Saker jag ska göra......

Kategori: Allmänt

Hej!
Nu är det 4 dagar kvar av studentlivet. Det får en att fundera mycket på vad man vill göra sedan.
Jag har varit student sedan 2007 då jag började läsa psykologi. Så sammanlagt har jag varit student i ca 7 år, det är en lång tid. Man har många gånger tänkt, det här och det här ska jag göra när jag börjar jobba, då har jag tid och pengar. Samtidigt har studentlivet varit skönt för man har haft fasta rutiner, man har vetat vad man ska göra framöver men nu slängs man ut i verkligheten.
Iaf så tänkte jag göra en lista på stora och små saker jag tänker göra när jag börjar jobba, ingen inbördes ordning.
 
1. Köpa en ny mobil och en ny handväska (haft väskan i 4 år nu!)
 
2. Ta körkort, jag har varken haft tid el pengar hittills men nu är det nog dags.
 
3. Resa mer, varför inte iaf 2 resor per år, man kan ju söka om ledighet om man gör det i tid och är inte bunden av obligatorisa moment och tentor i plugget längre.
 
4. Leta ny lägenhet. Jag har bott i en etta i 10 år nu. Vem blir inte galen av det liksom? Haha... Den här punkten är nog kanske en av dem svåraste på listan ioma jag bor i Göteborg och inte har massa kash till kontantinsats men det ska nog lösa sig. Skulle med glädje ha 2 rum minst.
 
5. Köpa lite roligare möbler. Hittills har man valt det billigaste på Ikea för inredning har inte varit en prioritet pga av studentekonomin. Nu kanske jag kan bli litegrann inredningsintresserad?
 
6. Ge mer pengar till välgörenhet, jag kanske kan höja mina 100 kr i månaden till Läkare utan gränser som jag har gett i flera år?
 
7. Träna, de kanske är lite enklare när man inte störs av regelbundna tentaperioder? Vem vet?
 
Det är det jag kan komma på nu.
Vi hörs!
 
 

Exameeeeeeeeeeeeen!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: