callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Snabbmat

Kategori: Allmänt

Hej hej!
Vad har ni för förhållande till snabbmat? Nu är det så att hemmamys och långkok är på modet men någon gång då och då behöver man bara något som går fort att få, som inte kostar skjortan och som någon annan har lagat. Så är det för mig iaf. Själv beror det helt på mitt humör vad jag blir sugen på.
Om jag känner mig riktigt nere/trött/sovit dåligt och ätit dåligt så kan jag bli sugen på en köttbit. Köttbiten är svår att få billigt och snabbt. Här i Göteborg brukade jag förr gå till Bryggeriet på Avenyn som har 2 för 1 på sin meny, och då även allt från grillen. De hade lamm som inte gick av för hackor. Jensens Böfhaus är ett annat bra exempel på en bra, snabb och billig biff i stan. Min egen favorit köttväg måste bli en Sis kebab från Gatuköket vid brunnsparken.Det består av några spett med lammkött som grillas och kostar 89 kr, supergott med ris till. Nam nam....
När man vill äta något snabbt men ändå nyttigt så väljer man definitivt sushi. Det är rena smaker och man får välja så många bitar man vill ha och exakt vilken sort man vill ha. Jag brukar sällan ta fler än 7 bitar dock och mina favvos är lax och avokado. Mitt gamla favvoställe var Spersushi, inte för att deras sushi är så god egentligen utan för att det är centralt och billigt. Nu har jag hittat ett annat ställe som öppnade mittemot supersushi vars sushi faktiskt är godare, bitarna är mindre och råvarorna känns fräschare. Det ligger alltså precis mittemot supersushi men jag vet inte vad det heter.
Sen har vi pizza. Själv äter jag pizza ganska sällan, kanske 5 gånger på ett år. Jag tycker väl rent generellt inte att vanliga pizzor som man kan köpa på vilken pizzeria som helst är särskilt goda. Blir jag sugen på pizza så är det panpizza jag har cravings för. Och det får man bäst på Pizza Hut. Det finns några stycken i stan men jag gillar den i Nordstan, brukar faktiskt inte vara så mycket folk där.
Ja det var mina favoriter när det gäller snabbmat. Kanske inte så himla onyttigt ändå om man äter det bara någon gång emellanåt och då väljer smart.
Vad har ni för favvos?
 
Den berömda Sis kebaben från Brunnsparkens gatukök, glöm inte tzatzikin till!  Supergod!
 
Sushi från det namnlösa sushistället mittemot supersushi i stan, en räddare i nöden
 
 Pizza från Pizza Hut, nam nam..... (bild lånad från nätet)

Kommentarer

  • fariba säger:

    du vet älskling att min favoritmat är obergingryta och obergin i olika varianter och sedan ghorme sabzi.

    2014-03-26 | 12:55:52

Kommentera inlägget här: