callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Hej!

Kategori: Allmänt

Hej på er!
Hur är läget? Jag vill först tacka er som är inne och kollar bloggen fastän jag inte uppdaterar så ofta, tack!
Det har varit full rulle på sistone. I fredags skrev jag barntentan, den gick bra tror jag fast det tar några veckor att få tillbaka resultatet. Sedan var det dags för sjukhusen att höra av sig angående AT (allmäntjänstgöring, jobb som jag hade sökt), jag fick tyvärr ingen intervju. Hade visserligen bara sökt på ett enda ställe. Så nu verkar det bli att vikariera inom psykiatrin här i Göteborg ett tag till efter examen. Jag trivs bra med det så det är inga problem, och Göteborg är ju helt underbart at bo i.
 
I helgen tog jag det väldigt lugnt. Var på pedikyr i lördags som var jätteskönt. Jobbade dock hela 12 timmar på söndagen.
I måndags började en ny kurs, gynekologi och obstetrik (förlossning). Det är spännande. Vi skulle träna på at göra en gynekologisk undersökning på en kvinna och jag var så orolig inför det momentet. Jag gjorde det i tisdags och det gick bra. Hemskt bra upplägg med en proffspatient (som ställer upp för att vi ska kunna lära oss) och en erfaren läkare som lotsade oss nybörjare.
Igår var det eldfest på Heden inför det persiska nyåret som är imorgon. Det var nice, massa folk, det såldes mat osv. Men kallt var det som vanligt.
Jag är supertrött och behöver nog vila upp mig lite, ska passa på nu i helgen, det händer alldeles för mycket i livet, jag har ingen tid för att slappa, haha!
Vi hörs!
P.s jag har varit ganska dålig på att ta bilder på sistone, ska bättra mig.
 
 
T-shirts jag har köpt till en liten söt 5 åring, från H&M
 
Långärmad tröja med tigertryck på ärmarna till hennes 9-åriga storasyster, också från H&M
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: