callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Lördag

Kategori: Allmänt

Hej på er!
Vilken skön dag, jag har fått sova till kl 11, drömde skitkonstiga drömmar om mackor och en konstig film. Men skönt är det att äntligen få sova ut lite.
Idag är det fotboll mellan Iran och Argentina som jag och min kompis ska gå och kika på.
Igår gick jag jour och det var en väldigt bra jobbdag, mycket att göra på förmiddagen men lugnare på eftermiddagen. Kring 4 var jag så så trött men det gick över. Min bakjour som är en kvinna på ca 55 var inne för en grej och hon är verkligen bland de trevligaste jag har träffat på jobbet. Hon står alltid och pratar en massa med mig. Tyvärr ska hon sluta jobba i Göteborg och byta jobb fick jag höra så nu kommer Göteborg att förlora en duktig psykiater. Jag är överlag överraskad över hur trevliga alla bakjourer är när man ringer dem. Trodde folk skulle vara lite mer sura och griniga när man ringer de i hemmet med sina 1001 frågor.
Så nu har jag ett par lediga dagar, ska kanske ta en promenad nu el kanske gå en sväng i Nordstan om det är öppet, imorgon har jag heller inte stora planer för, man behöver verkligen helgen för att återhämta sig när man jobbar.
Ha det gött!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: