callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Concussion

Kategori: Allmänt

Hej på er!
Det är verkligen underbart att vara ledig kan jag berätta för er!
 
Igår såg jag en film som var lite speciell. Concussion heter den från 2013. Den handlar om ett lesbiskt par i medelåldern som har 2 barn. De är framgångsrika och har goda vänner kring sig. Den ena tjejen som sysslar med inredning är väldigt uttråkad i förhållandet. Hennes partner verkar inte alls anstränga sig för att ändra på detta. Det slutar med att den uttråkade börjar köpa sex, och sedan får hon smak för det och börjar själv sälja sex till andra kvinnor. Hon träffar kunderna i våningen som hon har köpt för att inreda och sedan på eftermiddagen går hon och hämtar barnen från skolan som om inget hade hänt. Till slut får hon en kund som hon känner igen som mamma till en av barnen på skolan där hennes egna barn går. Det är en ganska långsam film, definitivt en relationsfilm. Jag tycker Robin Weigert i huvudrollen är riktigt duktig. Jag gillade filmen för att den just handlar om relationer och frustration som kan uppstå. Sedan slutar den väldigt snyggt och man får inte riktigt veta vad som kommer hända sedan. En arty film med snygga scener som går långsamt.
Jag ger den 7 av 10 för det udda temats skull och för huvudrollsinnehavarens prestation.
 
 
Concussion, får 7 av 10 av mig
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: