callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Sjukhus och ångest

Kategori: Allmänt

Hej!
Idag har jag gjort ett sådantt där långt helgpass. Tolv timmar på jobbet i det här fina vädret. Och vilken dag sedan, det hände en hel del faktiskt. Fler tvångsvårdade på somatiska avdelningar än vad vi brukar ha och dessutom hade vi en patient idag som var så ångestfylld så ingen av oss visste vart vi skulle ta vägen. För mig som aldrig upplevt den graden av ångest själv är det nästan ofattbart vad en människa är kapabel till när hon fylls av en känsla hon inte kan hantera. Man känner sig ganska maktlös som vårdpersonal. Man kan medicinera, försöka trösta och hålla en hand men när ångesten är som värst är det ingenting som hjälper. Vi fick förstås ordning på situationer till slut. Min bakjour som dessutom är min chef var inne stora delar av dagen. Det är en kvinna jag beundrar, ung, kompetent, effektiv och trevlig. Så det var kul att träffa henne.
Efter jobbet promenerade jag hem i solen kl 21.00. Det är underbart med sommar. Och imorgon är jag äntligen ledig, yey!
Ha en fortsatt trevlig helg!
 
 
 
Psykiatrin, en arbetsplats jag trivs väldigt bra på
 
Ångest, en folksjukdom
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: