callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Mitt i veckan

Kategori: Allmänt

Hej!
OMG vilken värme det är. Det är verkligen utomlandsvärme just nu, var på väg hem från jobbet igår vid 23 tiden igår och det var fortfarande så varmt så det kändes som att vara i Grekland. Inte ofta vi har det vädret i Sverige. Och vad gör man under årets varmaste dagar? Ju man jobbar så klart.
Och jobbet mina vänner, det är verkligen en plats där man lär sig konflikthantering vare sig man vill el inte. Det finns få tillfällen då man måste lära sig hantera så många människor på en och samma gång. Nyttigt antar jag.
Efter jobbet hängde jag på ett café med en gammal vän. Vi satte oss på Cappuccino vid Kungsportsplatsen. Det är ett av stans mest centrala och största caféer med många platser på uteserveringen. Tyvärr måste jag säga att deras sallader är inte bara inte goda utan rentav äckliga. Nittio kr för en sallad och båda sorterna vi beställde var katastrof. Billiga äckliga ingredienser och fantasin hos en femåring. Jag gör så mycket godare sallader hemma. Riktigt dåligt. Chokladtårtan till efterrätt var god men jag tycker faktiskt inte man kan servera så äcklig mat på ett sådant centralt och känt café. Önskar jag hade tagit en bild. Blääää.....
Imorgon är det jobb och sedan helg. Skönt! Blir det så här fint väder så ska jag åka och bada, har faktiskt inte gjort det än.
Nu softa och sen sova för att vara pigg på jobbet imorgon!
See ya!
 
 
Cappuccino, centralt café med stans äckligaste sallader? Skärp er säger jag bara!

Kommentarer

  • lotta säger:

    Hej!
    Spännande att läsa om dig och jobbet! Vi borde ses nån dag och utbyta erfarenheter nu när vi är i samma bransch fast olika sjukhus :)
    Kram

    Svar: Hej Lottis! Jag har ju länge sagt att vi borde sammanstråla. :) Allt bra med dig?
    Nasha

    2014-07-24 | 21:22:22

Kommentera inlägget här: