callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Måndag?

Kategori: Allmänt

Hej!
Idag kändes som måndag ioma jag var ledig igår. Det var en lugn dag på jobbet och tur var väl det så trött som jag var.
Jag har tänkt lite på missbruksvården här i stan. Det finns så många alkoholister och då menar jag inte A-lagarna utan de som har ett jobb och sköter sig någorlunda men som ändå super kopiöst i smyg. Jag har träffat några sådana på sistone och de är ofta hjäpsökande men tyvärr har inte de kliniker som finns många platser och ibland blir det köer. Då får man ibland skicka hem en patient i väntan på en avgiftning från sjukhuset. Och vad är då inte riskerna att patienter går hem och börjar supa igen? Nordhemskliniken som finns här i Göteborg verkar iaf bra men det skulle kanske behövas ännu någon sådan klinik för att öka antalet platser. Alkoholen är verkligen ett gissel för många.
Efter jobbet idag kom jag hem och såg ett avsnitt av Entourage och sedan somnade jag på soffan och sov i 2 timmar. Måste ha varit helt slut. Drömde en skitkonstig dröm om en anorektisk tjej som var inlagd på sjukhuset fast hon var stor som i Alice i underlandet och sjukhuset var som ett lyxhotell. Hehe.......
Så nu lullar jag omkring innan jag ska lägga mig. Livet är rätt skönt!
Vi hörs!
 
Min nya favoritmat. Fylld pasta av olika slag och en mumsig grönsaksröra, här 2 sorters ostfylld pasta med röra på squash, aubergine, lök, vitlök och tomat. Nam nam!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: