callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Jobb

Kategori: Allmänt

Hej!
Just nu är jag på jobbet, tror alla andra har gått hem för min telefon har varit tyst ett tag, gud vad skönt. Har idag fått så många samtal så när jag möter en kollega som säger :ja vi pratade tidigare idag på tel, är mitt svar ett spydigt: Ja det är mycket möjligt att vi gjorde. Har fått alla möjliga konstiga frågor. En överläkare som alla är rädda för ringde mig och ville tjata om en patient som jag redan hade bedömt och pratat med avdelningen om. Jag är så stolt att jag hade så himla bra svar att han gav sig och tackade och la på. För ett år sedan så hade jag tvekat och inte vetat vad jag skulle säga. Skönt när man lär sig. Vården är så uppdelad och det finns ofta rigida ramar för vem som gör vad och det är faktiskt en del av processen att bli läkare, att veta vad det är just jag ska göra.
Det är konstigt hur lätt man vänjer sig vid långa dagar, jag är inte ens särskilt trött och har ändå varit här sen imorse.
Det ska bli skönt med helg. Ska shoppa något snyggt att ha på mig imorgon, sedan blir det en kul fest på kvällen. Ser framemot det.
Jag ska försöka fixa min dator imorgon så jag kan lägga upp bilder. Blogg utan bilder är blä!
Vi hörs!
 
 
 Min fredag

Kommentarer


Kommentera inlägget här: