callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Heeeeeej!

Kategori: Allmänt

Hej på er!
Hur är läget den här härliga soliga varma lördagen? Vi har riktigt fint väder i GBG iaf och det är ju passande eftersom jag ska vara utomhus en del idag, kan inte just nu avslöja i vilket ärende.
Jag har haft en relativt lång arbetsvecka. Tog faktiskt kompledigt för första gången i mitt liv i torsdags. Alltså när man går jourer utöver den vanliga arbetstiden så har man rätt att ta ledigt någon annan dag istället. Det var skönt att vara hemma, jag hann göra lite små ärenden som jag hade men dagen gick som vanligt jättefort. Och igår jobbade jag kl 8-23 så det jämnade liksom ut sig med ledigheten. Gårdagens jour var dock det lugnaste i hela historien, inga samtal och inga remisser.
Arbetsveckan har varit bra, jag gillar verkligen mitt jobb. Men den här veckan har jag verkligen fått smaka på de dåliga sidorna av vården också antar jag. Jag blev uppringd av en kollega som ringde från utsidan av sjukhuset och ville ha hjälp. När jag sa att jag inte kunde prata just då så blev hon skitförbannad och började skällla på mig och skrika att hon skulle anmäla mig. Ni kan ju tänka er min förvåning eftersom jag inte hade någon aning om varför hon var så förbannad. Jag avslutade iaf den patient jag hade just då och pratade med denna arga doktor och till slut visade det sig att hon hade hamnat fel, växeln hade kopplat henne till mig fastän hon skulle till någon annan. Mycket intressant!
Sedan har jag varit oense med en annan kollega om en patient som egentligen tillhör dem. Men då de har ont om folk vill de lämna ansvaret till oss. Det är inte rätt och blir i slutändan inte bra för patienten att ha för många aktörer inblandade i vården så jag försökte ringa chefen på det andra stället och få honom att ge den här patienten en tid. Men icke, efter 2 långa samtal var han fortfarande lika obstinat. En sak lär man sig fort som läkare iaf och det är att stå på sig för det är ganska hårda armbågar.
Ja ni förstår, det var en lite tuff vecka framför allt pga organisatoriska problem snarare än patienterna och vården av dessa.
Nu är jag iaf hemma, har sovit ut och har en rolig dag framför mig. Det är så underbart skönt med helg!
Vi hörs senare och jag lovar er fina bilder!
 
 
Min vackra duktiga frisör och jag när jag var där i torsdags.Hon har Salong Damon på Vasakyrkogatan!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: