callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Söndag, Mmmmm...

Kategori: Allmänt

Hej på er!
Helgen har gått väldigt fort. I fredags var jag och åt middag med en kompis på La Cucaracha i Linné. Jag hade hört ganska dåliga saker om det stället men det var faktiskt helt ok. Igår jobbade jag hela dagen, gick jour på Sahlgrenska, det var kul som vanligt men man går och tänker över sina beslut, om de var rätt el inte, om man hade kunnat göra något bättre/ annorlunda. Det jag gör på jobbet är att göra bedömningar på patienter som har kommit till sjukhuset efter att ha intoxikerat som vi säger, tagit tabletter etc. Det blir då mitt jobb att avgöra syftet de hade med tablettintaget, var det ett självmordförsök, el var det av någon annan anledning de gjorde det. Jag måste också avgöra om de ska läggas in på en psykiatrisk avdelning el om de kan skickas hem. Som ni hör är detta inget lätt jobb, speciellt när patienter kan ge två helt olika versioner av händelsen till 2 olika läkare som pratar med dem. Så det händer att kollegor gör olika bedömningar. Inte alls lätt, man vill göra rätt för det här är ofta sköra människor och man vill ju inte riskera att skicka hem någon som gör om det bara några dagar senare. Ja ungefär så ser det ut på jobbet. Jag har förstås en bakjour, en erfaren psykiater som jag ringer nästan angående varje patient.
 
Idag är jag helledig. Jag har ingenting avtalat och har dagen helt för mig själv, det är en skön befriande känsla. Den här våren är stressig, mycket att göra i skolan, jag måste komplettera mitt projektarbete som jag lämnade in innan jul men som jag fick rest på och jag måste söka AT (jobb) inför hösten. Busy schedule helt enkelt. Då är det skönt med en ledig dag så här. Ska försöka utnyttja den på bästa sätt.
Ska faktiskt börja med en liten promenad, det var länge sen jag var ute och gick, det har ju varit vinter och jag är ingen fan av kyla. Ser framemot våren och sommaren då man kan ta långa promenader.
Ha en skön söndag!
 
Veckan som gick i bilder:
 
Buketten jag fick på Alla hjärtans dag
 
Det som blev kvar av buketten efter några dagar, jag älskar liljor!
 
 Blommor överallt
 
 Bokklubbsmötet
 
 Lisa och Linn, mina söta bokmalar
 
 Boken vi hade läst, Förlåtelsen
 
 Thaigryta jag lagade, blev hela 8 matlådor, veckan är räddad!
 
 Kokta rödbetor som mellanmål, nam nam!
 
 Ida på La Cucaracha
 
 Tapas på La Cucaracha
 
 God mat och trevligt sällskap
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Hanna säger:

    Åh, kul med bokklubb. Synd att man inte bor i Götet. Haha. Har ni inte tagit er igenom "Märkta för livet" av Emelie Schepp så vill jag starkt rekommendera den till er :)

    Svar: Ja bokklubb är en bra idé, förutom att få byta tankar om boken vi läser så är det ett bra sätt att träffas också då vi alla fyra bor i olika städer just nu. Man har liksom en ursäkt att samlas! Kul att du tittade in här! Ska kolla in boken du rekommenderar. :)
    Nasha

    2014-02-25 | 17:24:04
    Bloggadress: http://haannae.blogg.se

Kommentera inlägget här: