callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Jobbfredag

Kategori: Allmänt

Hej!
Igår gick jag jour, vilket innebar att jag var på jobbet 8.00-23.00. Man blir lite mör och igår var jag faktiskt supertrött. Tur att det inte hände så mycket på kvällen. Exakt så glamouröst kan läkarlivet vara, långa dagar, jobb helger, kvällar och högtider.
Flytten till Värmland börjar närma sig, nu är det lite över en månad kvar bara. Jag väntar fortfarande på lägenhetskontraktet att skriva under. Det är både spännande och nervöst med flytt, tiden här i Göteborg har verkligen varit kul, jag har bott här i 9,5 år, utbildat mig, lärt känna många trevliga människor och haft så många galna upptåg.
Idag var jag hos tandläkaren, på en lördag! Tänderna blev lagade och Nasha blev fattigare. Sen var jag tvungen att gå hem och sova lite till så trött som jag var efter gårdagens arbetspass. På kvällen kom en kompis hit och vi käkade pizza och snackade. Nu ska jag bara ta det lugnt och se en serie, kunde ha gått ut med några vänner men jag är för trött för det. Nästa helg får det bli utgång.
Ja mina vänner, vi hörs!
 
Fredagkväll på jobbet, husjour på Sahlgrenska
 
 Jubeliumskliniken, fint upplyst
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: