callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

60 timmar

Kategori: Allmänt

Hej på er!
Jag lever fortfarande även om jag inte har bloggat på några dagar, so don´t worry!
Jag har jobbat. Sammanlagt kommer jag ha jobbat 60 timmar denna veckan. Och jag har varit på ett nytt ställe vilket har gjort att man har varit lite extra trött då allt är nytt. Min kära chef bestämde sig helt plötsligt för att en annan verksamhet behövde mig. Och lärorikt har det varit men mycket nytt.
 
Jag har tidigare jobbat inom slutenvården på sjukhus som konsult och nu har jag varit inom öppenvården på en mottagning i ca 2 veckor. Annorlunda arbete. Man har 3 patienter per dag vilket innebär att man sitter i samtal i 3 timmar, vilket inte låter så farligt. Men man behöver läsa på dessa patienter innan man träffar dem, man behöver utfärda recept och sjukskrivningar och man blir också kontaktad av sjuksköterskor och andra som vill ha hjälp med olika ärenden så dagarna fylls ganska så snabbt.
 
Ikväll gick jag en kort sväng på Kulturkalaset med en polare. Vi käkade mat (Jag åt musselgryta från frakrike) som vi köpte på Gustav Adolfs torg och sedan försökte vi glo på Laleh som spelade på Götaplatsen men det gick så där, jättemycket folk och ljudet var kanske inte det bästa. Sen måste jag också erkänna att jag inte riktigt förstår  hysterin över artister som Hellström och Laleh, även om de är bra så är de inte hysteriskt bra. Just my opinion.
Imorgon blir det 12 timmars jobb men sedan är jag ledig både söndag och måndag. Ska bli underbart.
Nu nanna för jag håller på att somna.
Vi hörs!
 
Fint väder och massor med matstånd på Gustav Adolfs
 
 Holländska pannkakor till efterrätt efter en lång arbetsdag
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: