callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Trust

Kategori: Allmänt

Hej!
Jag tänkte skriva en recension om en film jag har sett. Den heter Trust och anledningen till att jag vill skriva om den är ämnet den behandlar.
Filmem handlar om en tonårstjej som börjar chatta med en jämnårig kille på nätet. Han visar sig så småningom vara mycket äldre. Dessa två möts och mannen våldtar flickan. Efteråt dras en utredning igång eftersom flickans kompis berättar för skolan vad som har hänt. Polisen blir inkopplad och föräldrarna blir informerade. Allt blir en kaos. Det som är intresant med filmen är att flickan sympatiserar med mannen som har våldtagit henne. Hon tror sig tom vara kär i honom. Det visar på att mänskligt psyke inte alltid fungerar på ett logiskt sätt. Jag tror man har många fördomar när det gäller sexualbrott och den här filmen slår hål på en del av dem. Det är dessutom bra skådespel av Clive Owen, Chatherine Keener och Liana Liberato. Det är en film jag kan rekommendera till föräldrar, tonåringar och även som undervisning i skolan. En film med tyngd och som kastar ljus på viktiga frågor och situationer som kan uppstå i ett tonårsliv.
See u!
 
 
En riktigt bra film som får 8 av 10 av mig
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: