callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Knäsvag

Kategori: Allmänt

 
Hej på er!
Idag var jag på ett kejsarsnitt. Jag fick tvätta mig, klä mig sterilt och stå bredvid kirurgen. När allt var klart och såret skulle sys ihop började jag bli svimfärdig. Jag har hört historier om folk som har svimmat på operation så jag försökte inte spela tuff utan sa att jag var yr och bad om att få gå, och det fick jag. Det var en ganska pinsam upplevelse för jag har aldrig tidigare mått så här under någon operation.
Sedan gick jag hem och sov några timmar och drömde faktikst mardrömmar om kejsarsnittet.
På kvällen gick jag och min kille och köpte en resa som vi har kollat på ett tag. Vi hittade till slut ett mysigt hotell i Parga, precis som vi ville. Nu är jag jätteglad och ser framemot semestern.
Vi gick en promenad sedan och kom på att vi var hungriga så det blev lite spontan tapas ute. Det är fördelen med storstan, man har 100 restauranger att välja på. Vi gick till Cicero på Linnégatan, de hade sjukt bra priser, 29 kr för alla tapasrätter. Maten var helt ok.
Nu ska jag sova snart för imorgon ska jag till specialförlossningen. Hoppas morgondagens upplevelser blir lite behagligare.
Vi hörs!
 
Spontanmiddag, Cicero Linnégatan, prisvärt och gott
 
 Tapas
 
 Jag värnar om miljön
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: