callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Haj!

Kategori: Allmänt

Hej på er!
Gud vad solen gör skillnad! Det är jättefint väder idag och trots att jag är supertrött så är jag glad! Hehe...
Igår jobbade jag 12,5 timmes jour. Idag är jag mör och hade dessutom röntgenföreläsningar. Jag jobbar inom psykiatrin som underläkare. Trots att jobbet gör en trött och det uppstår total kaos ibland (som det gjorde igår) så tycker jag så himla mycket om jobbet. Det känns som att jag har hittat rätt. Jourverksamhet är dessutom nice, man är själv och behöver liksom inte vara social om man inte vill. Igår hade vi platsbris så jag fick hux flux order om att skapa en plats för en patient som man var tvungen att lägga in. Inte så lätt gjort när alla avdelningarna är fullsatta men det fixade sig till slut. Nu vet jag hur man gör till nästa gång. Jag ska börja jobba heltid i mitten av juni och det ser jag framemot.
Nu är det 1,5 månad kvar till examen. Det känns helt overkligt och totalt underbart. Jag längtar. Innan dess är det förstås en hel del som ska göras men det fixar sig.
Jag är överlag väldigt nöjd med livet nu, både privat, jobb och plugg.
Och snart är det påsk, jag ska hem till min mamma och umgås med släkten, det blir jättekul.
Nu ska jag dö lite innan jag ska ut och fika med en god vän.
Ha en skön solig eftermiddag!
 
 
Man behöver en kopp kaffe på jobbet då och då! (gammal bild)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: