callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Förkyld någon?

Kategori: Allmänt

Hej!
Jag har varit hemma med ont i halsen nu i två dagar. Inte superkul direkt men jag har iaf sovit en hel del och vilat mig. Och det har hjälpt. Jag är bra på att sätta P för förkylningar, har inte varit ordentligt sjuk på länge. Så för er som börjar bli sjuka, stanna hemma och vila, det är ingen som vinner något på att ni går till jobbet, gör ett halvdant jobb med feber och dessutom smittar ner halva personalbesättningen.
 
Annars händer det inte jättemycket, ska gå en jour på 12 timmar imorgon, det ska bli kul för vi är faktiskt 2 imorgon, min granne och kompis Solveig ska också jobba. Vi hoppas ändå på en relativt lugn dag utan massa drama.
 
Jag har kollat på lite serier nu när jag har varit hemma. Jag har ingen tv men kollade på internet.
En var True blood som jag sett innan och gud vad de spelar på sex i den serien, jag höll på att sätta téet i halsen alltså. Sex säljer ju alltid vare sig det handlar om tidningsomslg el filmer etc. Har ni sett serien som heter Nip/Tuck? Där har vi en annan serie som spelar fruktansvärt mycket på sex.
Ett annat program jag kollade på var De dejtbara. Rätt sött program faktiskt och kul att se. Satt faktiskt och log en hel del när jag tittade på det. Det är alltså personer med olika handikapp och funktionsnedsättningar som ska hitta sig en dejt. Och jag kan säga att deras känslor under dejtingsprocessen var som vilken annan människas som helst, mycket osäkerhet, förväntan, glädje när det gick bra och sorg när det gick dåligt. Ja det är iaf värt att kika på.
 
Nu är hösten här på riktigt och det har blivit rätt kallt. Jag tog fram både vinterjacka och handskar igår. Jag måste säga att den här hösten tog mig på sängen litegrann. Det var ju varmt så himla länge så man har inte riktigt fattat att det redan är oktober och höst. Får väl investera i varma tröjor och gilla läget.
Vi hörs!
 
 
Tavlor jag köpte ramar till häromdagen och satte upp
 
På väg till jobbet häromdagen
 
Så förgyllde jag min senaste jour, jag och Solveig får köpa något gott att äta imorgon!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: