callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Snart December....

Kategori: Allmänt

Hej på er!
Hur har er helg varit? Min var bra, jag gick jour i fredags vilket innebar att jag efter att ha suttit på kontoret och skrivit på mitt arbete på dagen jobbade mellan 16-23 på fredagkvällen. Det kändes bra och det hände inga stora grejer. När man är inställd på en lång dag så blir det dessutom inte så jobbigt. Överlag har jag ganska mycket energi just nu vilket är bra eftersom projektarbetet är i sitt slutskede och kräver lite energi.
På lördag tog jag tåget till min mamma. Var där tills igår och trots den korta visiten hann vi göra lite grejer. Sebastian blev överlycklig över adventskalendern (el dem 24 presenterna rättare sagt) och ville helatiden veta när han fick börja öppna. Han sa dessutom att han skulle gilla presenterna fastän han inte har en aning om vad det är och han sa minst 2 gånger att han kommer sakna mig. Det är mycket kärleksfulla ord från en liten värmlandsk kille. Lycklig storasyster....
Vi hann också med en uppfriskande promenad och så bakade vi lussekatter, det tyckte Sebastian var askul och han var tom väldigt duktig på det hela. Ett kul besök med andra ord.
 
Idag har jag vrit på kontoret och mest läst. Ska skriva imorgon. Var dessutom på viktväktarna idag och hade äntligen gått ner, 0,5 kilo på en vecka, jag är nöjd. Nu får jag lite motivation och kämpar jag så kommer jag ha gått ner kanske lika mycket nästa vecka.
Imorgon ska vi ha en pysselkväll på kontoret efter jobbet som några kreativa tjejer dragit ihop. Ska bli riktigt kul och jag hoppas hinna göra samtliga min julkort. Visst är det ändå ganska kul med julkort skickade med posten, även om ingen i min generation sysslar med sådant längre?
Ska sova nu och försöka vara på kontoret lite tidigare imorgon, det känns som att dagarna springer ifrån mig och det är inte länge kvar tills arbetet ska vara färdigt. Wish me luck!
Vi hörs!
 
 
Hade en bra hairday häromdagen,nöjd och lockig!
 
 Jag och Sebbe på promenad
 
 Sånt man kan se på promenaden i lantliga Värmland
 
 Solig härlig dag
 
 Bakar lussekatter
 
Kikar lite under duken
 
 Riktigt bra blev dem
 
 
Grejer till pysseln imorgon
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: