callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

12-timmarspass

Kategori: Allmänt

Hej hej!
Idag har jag jobbat 9.00-21.00. Var ganska så trött men som tur var hände det mycket första halvan av dagen och sedan mindre andra halvan. Tur att alla svåra fall inte kommer 18.00 iaf. Jag jobbar ju inom psykiatrin som tyvärr inte har något gott rykte alltid. Vill bara säga en sak som jag funderade på idag. Det är skillnaden mellan somatiskt( kroppsligt) sjuka patienter och de med psykiska sjukdomar. När man jobbar på en somatisk avdelning har man oftast patienter som vill leva, som följer doktorns ordinationer och gör allt för att bli frika, du har motiverade patienter. Och sedan inom psykiatrin har vi iaf en del patienter som gör precis allt för att skada sig själva. Och ni anar inte hur kreativa dessa människor är i sina sätt. Tänk efter, det är nästan omöjligt att hålla någon som inte vill leva vid liv och ändå sker det dagligen inom psykiatrin. Något att begrunda när vi kritiserar psykiatrin.
 
Om man ska jobba 12 timmar någon dag så är nog söndag den perfekta dagen, jag gillar i regel inte söndagar, de är tråkiga och det händer sällan något. Jag har haft en bra helg med fest, vila och jobb. Kan gå och lägga mig nöjd ikväll!
Tjingeling!
 
Tyvärr en sanning
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: