callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Hudigt värre!

Kategori: Allmänt

Hej hej!
Idag var jag ledig på schemat, fatta ledig! Det händer typ aldrig att vi är lediga en HEL dag från plugget. Men den här kursen (hud) var faktiskt ganska slapp. Har jag missat något? Kommer tentan vara svårare än förväntat el?
Jag har suttit och pluggat idag, det går som vanligt ganska långsamt men iaf framåt. Idag har jag läst om hudcancrarna.  Det kommer vara mycket bilder på tentan och jag har mest läst hittills så jag har noll koll på hur sakerna faktiskt ser ut. Får göra det när vi tentapluggar sista dagarna tror jag. Gillar hud på något sätt. En ganska ren specialitet, inte många inlagda patienter och nästan inga som dör.
 
Det har iaf varit en behaglig dag och nu ska jag snart ut med en gammal klasskompis och äta lite indisk mat och catcha upp lite. Det är fint väder ute. Nice!
Ok, bloggar kanske senare ikväll! Hörs!
 
 
Inte coolt att bränna sig och solar man för mycket och bränner sig upprepade gånger kan man få flera olika sorters hudcancer och rynkig blir man också. Så take it easy i sommar, sola lagom och bränn er inte. Man behöver ofta högre solskyddsfaktor än man tror.

Kommentarer

  • Linda säger:

    Solarium då? Är det jättedumt?

    Svar: Ja det är nog ganska så dumt iaf om man är ljushyad och solar ofta. Jag skulle inte rekommendera det. Finns ju bra brun utan sol.
    Nasha

    2013-05-23 | 16:43:07

Kommentera inlägget här: