callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Bra dag!

Kategori: Allmänt

Inatt sov jag 3 timmar. Var inte trött och låg och läste Torbjörn Flygts bok Outsider. Fy tusan vad bra den är!
Jag totalfastnade och läste 124 sidor på en gång. Den handlar mycket om hur det är att vara student i Lund när man själv är från arbetarklassen. Lund är ju känt för sitt akademiska snobberi.  
 
Trots mina få sömntimmar har jag varit pigg idag. Hade ett superkort seminarium i skolan och sedan gick jag en sväng på stan och shoppade. Kom hem med 3 plagg som jag är supernöjd med. Sjukt billigt blev det också eftersom jag hade 20% rabatt. Nu har jag iaf outfit till en av sommarens fester alltså Linns examensfest. Ska bara kolla upp vad jag kan ha för skor också.
 
Väl hemma lagade jag en jättegod lasagne med grönsaker. Det känns fräscht att laga mat med massor av grönsaker. Dessutom blev den sjukt kalorisnål och passar perfekt till min viktväktarkost. Tror jag börjar få lite grepp om matlagningen nu. När man går på viktväktarna måste man hushålla med sina points vilket innebär att lågkalorimåltid gör att du kan äta fler måltider och hålla dig mätt hela dagen. Smäller man i sig en stor fet middag så bränner man ju alla sina points och får antingen överskrida sin budget el svälta resten av dagen. Det är egentligen busenkelt. Det bästa var att jag redan märkte skillnad när jag var och provade kläder idag. Kroppen håller på att förändras till det bättre.  Skitkul och peppande!
 
Nu är jag trött. Ser så mycket framemot att lägga mig och läsa lite till i Outsider innan jag somnar. Så kul när man hittar en riktigt bra bok. Det får jag tacka Linn för som rekommenderade Flygt.
Vi hörs!
 
 
 
Mina köp. Hör och häpna, alla 3 kostade 219 kr med 20% rabatt. Från H&M.
 
 
Min supergoda grönsakslasagne med squash, morötter och svamp. Nam nam!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: