callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Yoga makes me calm

Kategori: Allmänt

Hej!
Jag kom precis hem från ett yogalates pass. Innan satt jag med en uppgift vi har fått i plugget, med några frågor som är knepiga att svara på. Jag var lite sur och frustrerad och då passade det perfekt med just yoga.
Nu är jag lite lugnare även om jag inte kan trolla bort uppgiften. Just dessa dagar räcker inte tiden riktigt till, tycker det går i ett och har varit trött. Efter påsk blir det nog tuffa tider med mycket plugg. Den här utbildningen är helatiden på gränsen till vad jag orkar och klarar av.
 
Träning är ju egentligen att få kontroll över kroppen och när man tränar så känns det som att man får lite kontroll överhuvudtaget faktiskt. Det är nog därför så många stressade människor gillar att träna.
Londonresan närmar sig och jag kommer nog inte hinna träna mer denna veckan. 
Imorgon blir det middag hos en kompis efter plugget. Vi har en utedag imorgon och ska hälsa på på en fritidsgård och sedan hos Rädda barnen med temat fattigdom och segregation. Blir nog intressant.
Nu ska jag se om jag kan klura ut svaret på dem här svåra frågorna i min uppgift.
Vi hörs!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: