callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Tröttisdag

Kategori: Allmänt

Hej kära läsare!
Jag verkar ha en totaltrött vecka. Idag var vi på avdelning, en för äldre. (Ja de allra flesta inlagda på sjukhus är ju faktiskt gamla)
Det gick dessutom calici (vinterkräksjuka) på avdelningen och de hade intagningsstopp vilket gjorde det hela mer spännande. Under geriatrikkursen får man liksom en återträff med internmedicinen som jag trodde jag hade lämnat bakom mig. Ja nån geriatriker blir jag nog iaf inte.
 
På väg hem var jag trött, frusen och sötsugen. (Detta trots över 8 timmars härlig sömn inatt) men istället för att rusa hem och lägga mig i soffan gick jag en liten promenad och gick sedan och handlade mat.
Har börjat handla helt i enlighet med Hemköps erbjudanden för veckan och känner mig lite smart som sparar på det sättet, men det allra bästa är och kommer att vara storhandling på Willys.
 
Väl hemma blev det en god sallad och lite fika innan jag äntligen satte mig med mitt plugg. Och gud vad segt det går.
Så just nu sitter jag och kämpar med vilka mediciner som inte bör kombineras hos gamla osv. Och hoppas på att vi inte får calici hela gänget.
 
Pratade med en god vän ikväll som alltid är ute och reser. (också läkarstudent så det är en bedrift)
Det är så skönt med gamla kompisar som man känt länge, synd bara att man hamnat långt bort från de flesta el glidit isär.
Nu ska jag väl ge mig i kast med de gamla igen. Yepp!
Vi hörs!
 
 
 
Dagens sallad med avokado, mozzarella och pesto.
 
 
Fika med dadlar och jordgubbste. Tjejigt och pussvänligt te som luktar mumma.
 
 
När hjärnan håller på att somna fast plugget pockar på så tar man ett järn, nä jag menar en energidryck!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: