callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Psyk

Kategori: Allmänt

Hej hej!
Sorry för den dåliga uppdateringen dem senaste dagarna. Jag har haft lite mycket att göra.
Började på mitt sommarjobb som underläkare inom psykiatrin i måndags. Skickades på utbildning måndag/tisdag så idag var den första riktiga arbetsdagen.
Det var spännande fast det är först nu jag inser allvaret i detta. Där jag jobbar är man konsult åt andra avdelningar, alltså om det är någon på någon avdelning som mår dåligt psykiskt så ringer de oss och då får vi gå och bedöma patienten. Det innebär att det är vi som träffar alla som har gjort ett självmordsförsök. Tungt och väldigt allvarligt men intressant eftersom man får höra många olika livsöden och även lära sig en hel del om psykiatrin.
Nu gäller det att hänga i och försöka lära sig så mycket som möjligt så man kan bli lite självgående. Alla verkar iaf trevliga och hjälpsamma så här långt.
 
Imorgon åker jag, Solveig och Filip till hans föräldrars stuga för att fira midsommar. Det ska bli mysigt att komma ut ur stan och få vara på landet. Hoppas det blir lite fint väder bara, hade varit toppen att kunna bada.
 
Jag är urtrött och ska hoppa i säng tidigt idag tänkte jag. Det väntar säkert mycket spännande imorgon.
Yepp, vi hörs gott folk!
 
 
Middag häromdagen, gud så fräscht med frukt och grönsaker på sommaren!
 
Böcker och filmer jag lånade häromdagen
 
 Mellanmål, nam nam!
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: