callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Ledig

Kategori: Allmänt

Hej!
Idag var min grupp ledig. Det händer typ aldrig.Jätteskönt!
 
Jag kunde inte somna inatt så sov ganska länge idag. Sedan gick jag upp och mailade lite angående mitt projektarbete och sedan drog jag till universitetet.
Det är en bok de har rekommenderat som jag inte har hemma. Satt och läste i den. Tyvärr tycker jag att medicinareberget och biomedicinska biblioteket är noll mysiga.
Tack och lov att preklin ( 2 första åren på läkarutbildningen med i princip bara teori) är slut. 
Det var en kalldusch när man började på läkarutbildningen efter flera års försök och det man fick se var en lång tråkig korridor där alla föreläsningssalar ligger, ett tråkigt café vid namnet Anatomen och så ett bibliotek som känns litet och inte alls imponerande på något sätt.
Vi är sällan på berget nuförtiden utan mest på sjukhusen och sjukhusen gillar jag.
 
Sedan åkte jag till stan och handlade lite mat och sen var jag på ett zumbapass. Var rätt kul.
Nu sitter jag här och bloggar. Ska läsa lite och försöka somna sen. Lång dag imorgon.
 
Vi hörs!
 
 
 
En del av medicinareberget, tråkig byggnad tyvärr!
 
 
Sjukhuset är däremot mysigt om man nu får säga så! Det får man när man har det som arbetsplats.

Kommentarer

  • Annsofi säger:

    Ja, det är faktiskt något speciellt med sjukhus! Det jag gillar är att patienterna är så positiva och glada trots att de är så sjuka. Jag har jobbat en period på patienttransport, ett tungt men väldigt roligt jobb!

    Svar: Kul att du har ett positivt intryck av sjukhus, många tycker det är läskigt annars. Jag gillar att det händer saker. :)
    Nasha

    2013-01-23 | 11:39:04

Kommentera inlägget här: