callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Diverse

Kategori: Allmänt

Hej på er!
Hur är det med mina favoritläsare idag då?
Här är det bra. Jag var ju lite rädd för att vara helt medvetslös efter helgens superpass men det var alright. Morgonen började lite skakigt med att jag inte hade nån aning om var jag skulle skaffa kläder på sjukhuset i Mölndal, och sedan kom jag inte ens in med mitt kort i klädförrådet men en snäll kursare dök upp och hjälpte mig. Tror alla läkarstudenter känner igen scenariot att inte hitta på sjukhuset, inte komma in i olika förråd etc. Vi flänger ju som små vantar, nya ställen helatiden.
Sedan artade sig morgonen. Öron näsa hals mottagning där det var några vuxna men även några barn som patienter. Det är första gången jag får träffa små patienter så att säga. Supersöta och jättesnälla. Har på känn att jag kanske kommer extra bra överens med barn.
 
Efter föreläsningar som höll på till 16.30 promenerade jag en bit och åkte hem sedan. Åt supergod vitkålssoppa från igår som jag även hade som lunch. Mums säger jag bara.
Sedan gick jag på stan för att lämna tillbaks 2 av klänningarna jag hade köpt på MQ i fredags. De satt inte helt bra och då var det ingen idé att behålla dem.
Sedan hade jag tänkt kolla på byxor men fastnade i att kolla rean på diverse olika saker främst på Åhlens, allt från smink till skor till prylar till hemmet. Vid det laget var jag trött som en zombie.
En av mina klasskompisars favoritfraser är "Alltså gud vad trött jag är idag". Typ varje dag. Vi är helt enkelt trötta. Och jag tänkte på det idag när jag såg mig själv i nån spegel på Åhlens, det är inte ett dugg sexigt att vara trött. Det är faktiskt bland det osexigaste som finns. Så vi borde sova mer och vila mer överlag. Doktorns ordination! haha
 
Nu ska jag diska och laga mat innan jag får landa i min säng, gud vad skönt det ska bli.
Imorgon blir det operation på öron näsa hals på förmiddagen men hör och häpna sedan har jag en ledig eftermiddag och är ledig även onsdagmorgon. Yippy!
Vi hörs kära läsare!
 
 
 
Kvällstéet. Lugnt och fint!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: