callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Bokklubben

Kategori: Allmänt

Hej!
Idag undersökte vi varandras näsor, öron och svalg på sjukhuset. Intressant och inte så obehagligt men ganska så krångligt. Vem visste att det var så svårt att tex se en trumhinna?
Imorgon ska vi undersöka varandra ännu mer.
 
Dagens coolaste grej var en föreläsning om ansiktsproteser. Alltså när en person tex blivit opererad i ansiktet och kirurgen har varit tvungen att ta bort delar av ansiktet så kan man komma till en mycket duktig person som gör proteser. En protes är en lös del som man kan sätta dit som gör att ansiktet blir helt. Det var helt otroligt när vi fick se bilder på helt vanställda ansikten som med en protes såg ganska normala ut. Kan tänka mig hur mycket en sådan grej kan göra för en person som kanske inte ens vågat visa sig bland folk innan.
 
Efter plugget som höll på till 16.30 var jag och Linn bjudna hem till Lisa för vårt andra bokklubbsmöte. Vi fick god mat och så pratade vi om boken vi alla hade läst "How to be a woman". Den fick en 7-8 av oss utav 10. Verkligen en bok jag kan rekommendera då den är feministisk och humoristisk samtidigt.
Det har varit en lång dag och jag är ganska trött nu. Men det har varit roligt iaf!
 
Jag blir så ledsen när jag ser alla reor på stan. Det är slutspurten och det verkar finnas en hel del snyggt. Jag är i behov av kläder men har inga pengar.
Förbannar mig själv vid sådana tillfällen att jag är så dålig på att spara. Har iaf blivit snålare på sistone och äter inte ute alls ofta vilket tidigare varit ett av dem stora hålen i min budget.
Såg dessutom på CSN:s hemsida att jag har 260 000 kr i skuld för allt studiemedel jag har tagit genom tiderna. Det är mycket pengar men å andra sidan är det ju en topputbildning jag håller på att skaffa mig.
 
Nu sova snart!
Vi hörs!
 
 
Blir undersökt i örat av en kursare. Riktigt svårt att få bra insyn.
 
 
Boken för detta mötet "How to be a woman". Rekommenderas!
 
 
Fina Lisa
 
 
Glada Linn
 
 
Gamla goda vänner
 
 
En av dem bästa delarna med vår bokklubb, fikat!

Kommentarer

  • halsoprofilen säger:

    gillar du träning bör du kika in mitt senaste inlägg, kanske har en utmaning som skulle passa dig (:

    2013-01-16 | 22:37:16
    Bloggadress: http://halsocoachen.blogg.se

Kommentera inlägget här: