callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Äckliga ögon och ny almanacka

Kategori: Allmänt

Yo yo! Hur är läget?
Här är det bra. Jag har verkligen kastats tillbaka till verkligheten ganska snabbt.
Idag hade vi föreläsningar. Började Ögonkursen. Jag kan bara säga att av alla bilder och självupplevda vårdrelaterade saker jag har sett så är ögonsjukdomar i särklass bland de äckligaste. Ögat är ju så känsligt så man får ont bara man ser bilderna på olika sjukdomar i ögat. Ouch! Annars verkar det vara intressant även om det är en väldigt petig specialitet, allt är ju så himla smått i ögat.
 
Jag är så glad att jag läser den här kursen med 2 gamla tjejkompisar och vi har det mysigt ihop. Idag var vi ute och gick en promenad på lunchen, uppfriskande.
Vi slutade lite tidigare redan vid 14.30. Trots det så har kvällen bara flugit iväg.
 
Jag gjorde ett mycket nödvändigt inköp idag, en almanacka för 2013. Att leta upp någon snygg är en årlig ritual. Det fanns jättesnygga som kostade skjortan men jag köpte en mindre version som kostade 109 kr. Det tycker jag är lagom.
 
Sedan har jag tränat och även handlat mat. Hann plugga ca 2 timmar idag även om jag läser väldigt ineffektivt.
Imorgon ska jag och Maria som teamat upp oss peta på varandra och undersöka varandra i öron,näsa,hals. Hoppas det inte blir för jobbigt och inga spyreflexer sätter igång om vi måste peta varandra i svalget. Mycket får man stå ut med som läkarstudent. Jag ska lämna noggrann rapport om det sedan, jag lovar!
Nu är jag ganska trött men trots det somnar jag inte på nätterna när jag lägger mig. Har en hjärna som går på högvarv.
Vi hörs då gott folk!  
 
 
 
En exposé över 5 års kalendrar. Jag gillar tydligen rosa.
 
 
Årets baby, liten och smidig. 109 kr på Akademibokhandeln.
 
 
För er som saknat min nuna, här är jag innan träning.
 
 
Och så en till för er som saknat mig riktigt mycket!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: