callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Stan

Kategori: Allmänt

Hej och hå!
Hur är det med er mina fina läsare?
Idag var jag inte go allstå. Somnade runt 3.00 tiden inatt och hade seminarium 9.00. Efter plugget hem till Ingrid och pluggade.
 
När jag är ute och åker runt i Göteborg inser jag bara att jag ÄLSKAR min lägenhet. Det är egentligen inget speciellt med den, 25 kvm, iofs sjukt fräsch och nybyggd men framför allt är den CENTRAL. Ja rentav sjukt central.
Det snackas ju mycket bland mina vänner och kursare om vart man ska flytta efter plugget och var man vill göra sin AT (allmäntjänstgöring som alla läkare måste göra för att få ut sin legitimation).
Då slår det mig att jag inte alls vill flytta. Jag gillar ju stan. Jättemycket.
Jag vill ju förstås flytta för man kan inte alltid bo på 25 kvm men jag vill inte flytta långt. Ni vet Brogyllen i stan, alltså kafét, i samma hus finns det lägenheter, dit kan jag väl få flytta?
 
Haha nu är det här ganska mycket drömmerier ioma jag är en fattig student men att ha mål i livet är viktigt har jag hört. Jag vill bo i STAN. Det är mitt mål. Vi får se hur det funkar i längden. Lik förbannat hamnar jag säkert ute i ingenstans eftersom det är så svårt att få AT-tjänster här i stan och lägenheterna kostar över 2 miljoner.
 
Nu är jag trött och har en diskhög med Eiffeltornets höjd som jag måste ta hand om. Men jag göttar mig med tanken att jag får vara hemma hela dagen imorgon. Ingrid kommer visserligen hit för plugg men det är ju så skönt att vara hemma iaf, i min lägenhet som jag ÄLSKAR.
Så kära tomten, i julklapp 2014 önskar jag mig en 2:a mitt i stan. Det fixar du vad?
Hörs!
 
 
 
Mina trakter
 
 
Göteborgarnas främsta transportmedel
 
 
 
Stadens hjärta
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: