callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Lördag

Kategori: Allmänt

Åh hjälp, den här helgen håller på att passera alltför fort.
Idag vaknade jag 8.30 för att hinna diska, städa och duscha innan jag skulle hämta mamma som skulle komma med tåget kl 10.
Vi köpte god frukost med oss hem och käkade. Jag älskar att kunna sitta och äta frukost i lugn och ro på helgen  jämfört med veckodagarna då det ofta blir en macka på vagnen el musli som man slänger i sig på 5 minuter.
Sedan satt vi och snackade innan vi begav oss till Frölunda torg. Vi hade planerat att se filmen Ziba på filmfestivalen som visades på Frölunda kulturhus idag.
Vi drog dit lite tidigare för att hinna shoppa lite med. Jag gillar Frölunda torg för shopping, det är så mycket lugnare än Nordstan och det finns lite annorlunda butiker där. Jag köpte en kort jeanskjol men hittade inga byxor som jag letade efter. Vi köpte lite grejer til Sebastian med.
 
Filmen vi var på (Ziba) var intressant men jätteannorlunda. Den handlade om en välbärgad kvinna i Tehran som hade världens livsleda. Hon var bara less på allt.  Det hände inte en massa saker i filmen men den stämningen som regissören ville förmedla gick fram ganska så bra. Ett Iran där alla lider på ett el annat sätt och en atmosfär som är kvävande.
 
Det är så himla synd att jag inte hinner se så många fler filmer iår, jag älskar ju filmfestivalen och film i allmänhet men iår är tiden knapp.
Väl hemma hann jag se lite av melodifestivalen. Jag hör till den gamla skolan som tycker att det faktiskt räckte med en enda melodifestival och att deltävlingar är utttjatade. Men det var iaf lite kul ikväll och jag gillade speciellt Yohio. Hade sett någon intervju med honom innan men ikväll fick vi bevis på att han verkligen kan sjunga. Fin röst som bar. Dessutom är det ju lite kul med ett unikum i melodifestivalen.
Nu blir det faktiskt sängen snart, jag är redan jättetrött.
Vi hörs!
 
 
Helgfrukost
 
 
Innan filmen
 
 
Filmfestivalen, Ziba
 
 
Yohio

Kommentarer


Kommentera inlägget här: