callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Halsbölder och bio

Kategori: Allmänt

Hej!
Idag gick jag med jouren på öron näsa hals. Jag min nöt valde 2 helgjourer istället för att välja 2 vanliga vardagar.
Det var ändå intressant och vi fick in flera patienter med just halsbölder.
Mina vänner, jag kan meddela att jag inte kommer bli öron näsa halsläkare. Alltid skönt när man kan räkna bort en specialitet så blir det kanske inte så många kvar till slut. Haha!
Just det här med halsbölder är ju lite otäckt även om det inte är farligt om det sköts rätt. Patienterna har ont och själva behandlingen är smärtsam när man ska tömma bölden, ja ni fattar.
Även en klasskompis till mig var där och läkaren vi gick med var trevlig och duktig.
 
Nu är jag hemma. Ganska så trött. Veckan var lång och igår hann jag inte direkt vila och idag hinner jag heller inte bara sitta hemma och ta det lugnt. Ska offra Mello för bio och filmen Ego, man kan ju inte vara som alla andra.
Måste erkänna att melodifestivalen är lite spännande iår mest pga programledarna som är på något sätt aktuella, inte mossiga gamla stofiler.
 
Så nu ska jag diska och fixa här hemma ( ser ut som ett bomnedslag) innan jag måste göra mig iordning och dra till bion. Tänkte tom hinna med smink och nagellack, får se hur det går. Nån dag i veckan får man väl försöka se snygg ut! Hihi!
 
Imorgon däremot ska jag ta det lugnt tänkte jag. Jag behöver det. Har saker att fixa här hemma, ett grupparbete jag måste titta på och vill bara lulla omkring. Vila gör jag bäst hemma faktiskt. Hur är det med er andra? Hur vilar ni bäst?
Ha en fortsatt trevlig helg så hörs vi!
 
 
 
Missar detta ikväll, men det går säkert i repris!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: