callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Helg

Kategori: Allmänt

Hej hej!
Det har varit en kul helg, det känns som att jag har umgåtts med folk 24/7. I fredags var det aw som jag skrev med jobbarkompisarna. I lördags träffade jag en kompis över lunchen men sen blev det så att hon stannade kvar hela dagen, vi lagade mat, såg 2 filmer och bara hängde. Det var skoj. En lugn och fin tjejkväll.
Idag gick jag upp relativt tidigt, la mig i en park nära mig och solade för första gången på länge och sedan tog jag en shoppingrunda i stan. Kom hem med 2 plagg från H&M och ett par nya solglasögon. Jag har överlag småshoppat lite mer än vanligt på sistone, håller ju på att förbreda mig inför resan nästa vecka. Det ska bli så kul.
 
Saker jag ser framemot i Nice är:
 
Handla i delikatessdisken i en jättestor och välsorterad matbutik som ligger nära där vi ska bo. Det gjorde jag nämligen förra sommaren och fixade goda luncher och middagar. Nam nam!
 
Äta frukost på husets innergården, det är faktiskt supermysigt!
 
Köpa en bra vinflaska för halva priset här hemma och bara sitta och dricka vin och snacka nån kväll.
 
Gå i lite affärer, speciellt smycken var rätt mycket av i Nice och inte heller så farligt dyrt.
 
Njuta av atmosfären, värmen, stranden.
 
Äta musslor med pommes frites, nam nam!
 
Listan kan göras ganska lång. Det ska helt enkelt bli underbart.
 
Lite roliga saker har hänt på sistone, jag har återfått kontakten med 2 gamla vänner som jag inte har haft kontakt med på ett tag av olika anledningar. Det är faktiskt jätteroligt, vi har känt varandra länge och det är alltid extra kul med gamla kompisar, man känner varandra väl och har roliga minnen ihop. Jag hoppas att vi alla har lärt oss av våra gamla misstag som ledde till att vi tappade kontakten, jag vill liksom ha mina vänner kvar. Jätteroligt iaf.
 
Nu väntar jag på ett trevligt samtal och sedan ska jag nanna! Skönt att vara ledig.
Vi hörs!
 
 
Ny söt kompis, Mana
 
 
Hon passar tydligen i glasögon med!
 
 
 Sminkad blev man också under tjejkvällen!
 
 
Trädgårdsföreningen idag
 
 
 Frukost på innergården i huset i Nice
 
 
Min söta vän Magdalena som jag var i Nice med förra sommaren
 
 
 Lunch köpt i delikatessdisken
 
 
 Musslor och pommes
 
 
 Vin och ostkväll
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: