callmenasha.blogg.se

Läkare inom primärvården, sambo, bor i Stockholm och är familjehem till en underbar flicka.

Tjaba!

Kategori: Allmänt

Hej!
Jag var trött redan imorse. När jag kom till vårdcentralen och satt på britsen i ett undersökningsrum och snackade med en av läkarna fick jag sådan stark lust att bara krypa ihop och lägga mig på britsen och somna djupt. Det är ungefär så jag mår av att pendla.
 
Annars blev det en bra dag, fick träffa några patienter och lärde mig ett och annat.
Det var min sista dag och jag hade utvärderingssamtal med handledaren. Han var nöjd med mig och jag med honnom så alla var lyckliga. Jag fick överlag mycket beröm av läkarna där och det kändes så kul för man är ovan komplimanger. Vi är så snåla i vanliga fall, borde ge varann mer beröm.
Sekreterarna älskade mina diktat, jag som trodde jag var totalkass. Knepet är bara att prata tydligt, sedan kan man glömma säga punkt ibland, det verkar kvitta!
 
Kom hem och var trött, speciellt eftersom jag inte var hemma förrän 18.00. Bestämde med en bekand att ta en promenad. Det slutade med massa bilåkning på Hisingen i en översnygg bil och lite promenad på en kyrkogård och uppe vid Ramberget. Sedan köpte vi en pizza som vi inte ens hann äta och den försvann med den snygga bilen.
 
Nu är jag hemma och tänkte lägga mig typ nu kl 22.00. Snacka om hur fräsch jag kommer vara imorgon när jag vaknar!
Då hörs vi då!
 
 
 
Utsikt från Ramberget

Kommentarer


Kommentera inlägget här: